عشر اقتراحات لعامك القادم

 

(10) اقتراحات  إيجابية ينبغي عليك فعلها في عامك القادم 

ترجمة_ريما عبدالله

 

(١٠) اقتراحاتٍ  إيجابية ينبغي عليك فعلها في عامك القادم  

تود أن تكون افضل نسخة من ذاتك أو أفضل مما أنت عليه نفسيًا وجسديًا من أجل  من هم حولك. 

من المحتمل جدًا  أنك اليوم ستقضي وقتًا طويلًا  للتفكير فيما ينبغي عليك أن تتمسك به أو تحرره من أجل سعادتك وإحداث تأثيرٍ إيجابي في عامك المقبل. 

أو ربما ستقوم  بكتابة قائمة  من خططٍ ترغب بفعلها أو أمنياتٍ تود تحقيقها. 

(مثل شراء منزلي الأول سيكون أول هدفٍ  سأكتبه في قائمتي ) أو ربما ستقوم بتدوين عاداتٍ للبدأ بفعلها. 

على كل حال قررت القيام بكتابة قائمة من أهدافٍ إيجابية بإمكانك فعلها لجعل عامك القادم أفضل أعوامك.

آمل أن  تمنحك هذه الاقتراحات في عام  2022 ومابعده الفرح والسلام والتعافي من كل ما يُثقل على عاتقك.

مارس تمارين اليقظة الذهنية (أو مايطلق عليه بالتأمل) :

عندما نقوم بإضاعة الكثير من الوقت في التفكير بمستقبلنا؛  نبقى على تساؤلٍ دائم عن إضاعة كل هذا الوقت كما نتساءل

عن أسبابٍ لعدم شعورنا بالرضا  والتشتت..

تخصيص وقتٍ نتأمل فيه لكل لحظة مضت كما لو أنها  للتو حدثت جوهرًا أساسيًا لتجربة لحظاتٍ من السلام والتواصل والارتياح. 

تقبل التغيير :

لاعلاقة للحياة بما يحدث لك ولكن وحدك من يختار كيفية التعامل مع كل مايحدث، ربما تقودنا خيبات الأمل الكبيرة إلى أحداثٍ جميلة

في  حياتنا أو لتمنحنا بداياتٍ جديدة لاسيما إذا  تعلمنا التكيف مع التغيير وتقبله.

تقبل الأشياء كما هي عليه، وأبحث عن كل ماهو جميل في كل لحظاتك وتعلم من الأحداث القاسية. 

من خلال فعلنا لهذا نحن لا نتجاوزها فحسب، بل نزدهر بسبب تقبلنا لماهية الأشياء وجهادنا لجعلها أفضل.

كُن واثقاً من قدراتك:

أومن بقدراتك في التعامل مع كل ما هو آت  وثق بأن لديك قوة تحمل وقدرة لمواجهة  كل التحديات التي تواجهك.

تمهل !

إذا شعرت بألمٍ في رأسك أو تعب لا بأس في أخذ قسطٍ من الراحة ، وهذا لا يعني  بأنك كسول، ولكن نتيجة لقضائك وقتًا طويلًا في العمل، أنصت  لمتاعبك.

تقبل نفسك بما هي عليه

لربما كنت في مكانك الصحيح حيثما أنت الآن !

من الجيد أن تستريح  ونتقبل الأشياء التي حققناها بدلاً من إخبار أنفسنا أننا بحاجة  إلى إحراز مزيدٍ  من التقدم  ومواصلة السعي

 قم بتلبية احتياجاتك:

اسأل  نفسك، ماهي احتياجاتي ؟ وماهي متطلبات الحصول على السعادة بالنسبة لي ؟  أنصت لما تخبرك به روحك.

 حالما تتعرف عليها، اختل  بنفسك بين حينٍ وآخر. 

ركز على من ستصبح مستقبلاً  وليس على ما يجب فعله فقط:

مثل : سأصبح في المستقبل: ملهم، واعٍ و مسالم ، شخصًا يسعى لأسبابٍ  تجعله يبتسم، مُحب وممتن، متسامحًا وصادقًا،  باختصار شخصٌ تود أن  تكونه.

ليكن لديك اليقين  بأنه من الطبیعي جدًا أنك  لن تشعر بالسعادة الدائمة:

“نبقى على وتیرة من الضغط الدائم من أجل أن  نشعر بالسعادة  طوال الوقت، لا بأس من شعورك بالقلق حتى وإن كان شعوراً غیر مریح. 

خذ فواصل استراحة من ضجیج الحیاة :

قم بإلغاء جمیع حسابات التواصل الاجتماعي السلبیة وتقلیل التواصل مع الأشخاص السلبیین من الآن  فصاعدًا.

أبق  الأمور في نصابها

تعلم التيقن من معرفتك لما لا يمكنك التحكم به واعترف به بقبولٍ  لايتزعزع، و ركز على خطواتك الإيجابية  التي بإمكانك التحكم فيها.

 

10 Positive Things to Do for Yourself in the New Year

You want to be your best self. You want to be the best you can be, physically and mentally, for the people around you.

think about what you should embrace or release in the year ahead to boost your happiness and make a positive impact on the world.

Maybe you’ll make a list of things you’d like to do or achieve (buy my first house is high on my list). Maybe you’ll jot down some habits to do .

With this in mind, I decided to create a list of positive things we can do for ourselves to make this next one your best year yet.

I hope these suggestions bring you peace, joy, and healing, in 2022 and beyond!

1- Practice

10 Positive Things to Do for Yourself in the New Year

You want to be your best self. You want to be the best you can be, physically and mentally, for the people around you.

think about what you should embrace or release in the year ahead to boost your happiness and make a positive impact on the world.

Maybe you’ll make a list of things you’d like to do or achieve (buy my first house is high on my list). Maybe you’ll jot down some habits to do .

With this in mind, I decided to create a list of positive things we can do for ourselves to make this next one your best year yet.

I hope these suggestions bring you peace, joy, and healing, in 2022 and beyond!

1- Practice mindfulness.

When we spend too much time lost in thinking about our future.

We’re left wondering where all the time has gone and why we feel so dissatisfied, unfulfilled, and disconnected.

Taking time to be more attentive to each new moment as it arises is the key to experiencing more peace, connection, and aliveness.

2- Embrace change.

Life is not about what happens to us but how we react to it, and some of our biggest disappointments can lead to better things in life, bringing us new beginnings, if we learn to adapt and embrace change.

Accept life as it is, look for the silver lining, and adapt. Keep looking for the good in every moment and learn from the tough ones.

This is how we not only survive but thrive: by embracing each moment for what it is and choosing to make the best of it.

3- Have faith in yourself.

Have a little faith in your ability to handle whatever’s coming down the road. Believe that you have the strength and resourcefulness required to tackle whatever challenges come your way.

4- Slow down.

If your head is hurting or you feel tired, take a rest. You are not lazy for needing a break. It’s your body’s way of telling you that it’s been running at full speed for far too long. Listen to your body.”

5- Take breaks from the noise of the world.

Unfollow social media accounts that are too negative for you. Reduce your contact with negative individuals in your life.

6- Accept where you are.

It’s okay to be right where you are.

It’s good to let ourselves rest in the knowledge that this time is natural and normal, rather than tell ourselves we need to be making progress and moving forward..

 

8- Focus not just on your to-do list, but also a to-be list.

like this: Tomorrow I will be: mindful, aware, peaceful, a person who seeks reasons to smile and laugh, loving, appreciative, forgiving, thoughtful, supportive, still, quiet, faithful, honest, a person who simply wants to be.

9- Recognize that it’s okay to not feel happy all the time.

We put so much pressure on ourselves to be happy all the time. It’s alright to feel anxious, even if it’s uncomfortable.”

10- Keep things in perspective.

Learn to ascertain what you cannot control and acknowledge this with unwavering acceptance. Then focus on positive steps you can control instead.

indfulness.

When we spend too much time lost in thinking about our future.

We’re left wondering where all the time has gone and why we feel so dissatisfied, unfulfilled, and disconnected.

Taking time to be more attentive to each new moment as it arises is the key to experiencing more peace, connection, and aliveness.

2- Embrace change.

Life is not about what happens to us but how we react to it, and some of our biggest disappointments can lead to better things in life, bringing us new beginnings, if we learn to adapt and embrace change.

Accept life as it is, look for the silver lining, and adapt. Keep looking for the good in every moment and learn from the tough ones.

This is how we not only survive but thrive: by embracing each moment for what it is and choosing to make the best of it.

3- Have faith in yourself.

Have a little faith in your ability to handle whatever’s coming down the road. Believe that you have the strength and resourcefulness required to tackle whatever challenges come your way.

4- Slow down.

If your head is hurting or you feel tired, take a rest. You are not lazy for needing a break. It’s your body’s way of telling you that it’s been running at full speed for far too long. Listen to your body.”

5- Take breaks from the noise of the world.

Unfollow social media accounts that are too negative for you. Reduce your contact with negative individuals in your life.

6- Accept where you are.

It’s okay to be right where you are.

It’s good to let ourselves rest in the knowledge that this time is natural and normal, rather than tell ourselves we need to be making progress and moving forward.

7- Commit to meeting your personal needs.

ask yourself: What are my needs?

What are my personal prerequisites for happiness?

What is your soul telling you.

Once you’ve started discovering what your needs are, check in with yourself often.

8- Focus not just on your to-do list, but also a to-be list.

like this: Tomorrow I will be: mindful, aware, peaceful, a person who seeks reasons to smile and laugh, loving, appreciative, forgiving, thoughtful, supportive, still, quiet, faithful, honest, a person who simply wants to be.

9- Recognize that it’s okay to not feel happy all the time.

We put so much pressure on ourselves to be happy all the time. It’s alright to feel anxious, even if it’s uncomfortable.”

10- Keep things in perspective.

Learn to ascertain what you cannot control and acknowledge this with unwavering acceptance. Then focus on positive steps you can control instead.

شارك المقال عبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram

يسعدني رأيك

%d مدونون معجبون بهذه: